Full fart

Hej alla!

Det har varit helt tokigt mycket att göra och vi har haft fullt upp, vilket är väldigt roligt!

Jag har hunnit en vända till Zürich och hälsat på en av våra fantastiska finansiärer, jag har föreläst ett par gånger om hur jag jobbat med finansieringen av filmen och så har vi jobbat stenhårt med klippningen! Dessutom har Mattias och jag även hunnit gå på galapremiären för Björn Kjellmans senaste film ”Fyra År Till”, den är jättebra, se den! 🙂

Vår klippare Johan Serrander gör ett kanonjobb och manusförfattaren och min regikollega Mattias har assisterat med klippningen medan jag varit ute och turnerat i några veckor. Dom har verkligen gjort ett bra jobb och nu har vi hunnit se två olika klippningar av filmen, båda har sett bra ut men ju mer jobb som läggs dessto bättre blir det, den senaste klippningen såg hur bra ut som helst!

I förra veckan var jag så pepp och glad när jag hade sett den senaste klippningen så att jag nästan hoppade jämfota av lycka hem från kontoret.
I torsdags visade vi filmen för våra samproducenter Anagram nere i Lund för första gången, på tåget hem såg jag och Mattias filmen igen och när vi sen kom ”hem” till kontoret på kvällen så såg vi filmen igen och spelade in ett kommentatorspår för filmen som vi nu tillsammans med filmen har skickat till Los Angeles. Där ska våra fantastiska ljudkillar Per Hallberg och Daniel Saxlid för första gången se filmen och dessutom genom vårt kommentatorspår höra våra tankar om ljudet.

I torsdags såg jag med andra ord Försvunnen hela tre gånger och jag har sedan dess kännt ett stort sug efter att se den igen, jag är så oerhört stolt över vår film!

Imorgon bitti kommer Mattias upp till Stockholm och då ska vi visa Försvunnen för vår distributör Buena Vista (Disney) för första gången och sedan ha ett möte om marknadsföring etc. Sedan på kvällen är vi inbjudna att delta på galapremiären av Tron: Legacy som Disney distribuerar, det ska bli väldigt kul!

Vi hörs snart igen!

Over & out.

/Henrik JP Åkesson, regissör & producent

~ av Trossfilm på 13 december, 2010.

Kommentera

 
